چگونه وسایل چوبی شکسته را تعمیر کنیم؟

چهارشنبه 25 اسفند 1395
14:28
آرمان

معمولاً در بسیاری از منازل و آپارتمان‌های امروزی تا دلتان بخواهد وسایل و سازه‌های چوبی از جمله میز، صندلی و کمد به چشم می‌خورد. اما تصور کنید زمانی که هر یک از این وسایل شکسته شوند یا ترکی در یک قسمت آنها مشاهده شود چه باید کرد.

شما دو گزینه پیش‌رو دارید. نخست حمل وسیله با مشکلات فراوان به یک نجاری و یا تعمیر آن در منزل. در این مقاله سعی می‌کنیم کلیات تعمیر مبل و یا یک وسیله چوبی شکسته را به شما آموزش دهیم. یادتان باشد استفاده از میخ و پیچ، راه چندان مناسبی برای تعمیر وسایل چوبی شکسته نیست، بلکه چسب ‌چوب و استفاده درست و اصولی از آن راهکار راحتی است.

توجه داشته باشید اگر پایه میز یا قسمت‌هایی همچون آن از وسیله چوبی شما جدا شده یا به نوعی شکسته شد، سعی کنید در ابتدا محل شکستگی را تمیز کنید اما قطعات جدید چوبی را از محل جدا نکنید. سپس به دو چوب چسب زده و پس از گذشت مدتی دو سطح را به آرامی‌ و کاملاً مطابق با هم به یکدیگر متصل کنید.

اگر در خانه گیره فلزی ندارید تا دو قسمت را به هم فشار دهید می‌توانید از تکه طناب ملایم یا پارچه بلند برای چسباندن دو قسمت و فشرده ساختن آن استفاده کنید. پس از گذشت چند ساعت طناب را باز کنید. این کار موجب استحکام بیشتر محل تعمیر شده می‌شود.

درخصوص قسمتی که از ظرافت خاصی برخوردار نبود یا در جاهایی که دید بیشتر ندارد، استفاده از آن برای استحکام بیشتر گزینه بدی نیست. البته این نکته را هم یادآور می‌شویم که این تکنیک درخصوص قسمت‌های چوبی نئوپان چندان موثر نیست


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل

دوشنبه 23 اسفند 1395
14:32
آرمان

بازی با دکوراسیون داخلی خانه یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات یک خانم خانه دار است. همه ما دوست داریم تا هر چند وقت یک بار در دکوراسیون داخلی خانه مان تغییر و تحول ایجاد کنیم. گاهی این تغییرات بسیار جزیی و کوچک و گاهی هم بسیار بزرگ و متحول کننده هستند. یکی از عناصری که می تواند تغییر بزرگی در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاورد روکش مبلمان یا همان پارچه مبلی شما است. روکش ها را می توان عوض کرد از این رو آن ها می توانند فضای داخلی خانه شما را چهره ای نو ببخشند. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه به وسیله روکش مبلمان ها نقطه قابل توجهی در دکوراسیون داخلی منزل مان ایجاد کنیم.


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

“نکاتی برای خرید مبلمان”

يکشنبه 22 اسفند 1395
14:42
آرمان

بعد از اینکه تصمیم گرفتید خانه خود را چه شکلی بسازید، رنگ ها را انتخاب کردید، و بودجه بندی لازم را انجام دادید، وقتش رسیده به مبلمان توجه کنید. چه به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید، چه در آستانه ورود به سال های طلایی عمر خود باشید، احتمالا صاحب چندین تکه مبل و صندلی هستید. اما سوال اینجاست که باید آن ها را نگه دارید؟ یا از نو شروع کنید؟ باقی قطعات مورد نیاز را از کجا باید بخرید؟ و چطور مرتکب اشتباه نشوید؟


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

نحوه چیدمان مبلمان

دوشنبه 16 اسفند 1395
14:36
آرمان

برای زندگی در میان خانواده اتاق نشیمن فضای بسیار مهمی است.این اتاق نشیمن است است که خانواده به صرف زمان با هم می پردازندو اغلب میهمانیها و اکثر وقت اعضای خانواده در آن سپری می شود برای به وجود آوردن ظاهری گرم و دلپذیر در اتاق نشیمن انتخاب نوع مبلمان و چیدمان مبلمان بسیار حائز اهمیت است.


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تفاوت فوم گرم و فوم سرد

يکشنبه 15 اسفند 1395
11:23
آرمان

فوم گرم :

علت نامگذاری فوم گرم نوع ساخت آن هست رویه کوبی مبلمان که در دمای بالای کوره پخته می شود. فوم گرم نسبت خاصیت بارز فوم گرم سفت بودن آن هست که البته این خاصیت به مرور بر اثر استفاده کم می شود و فوم نرم تر می شود. خاصیت ارتجاعی فوم گرم به مرور کمتر می شود و بعد از چند سال به قول افت میکند و اصطلاحا جا می اندازد.

فوم سرد :

یکی از انواع فوم های پلی یورتان می باشد که در صنعت شاخه خاصی از آن به نام فوم سرد شناخته می شود. همچنین در طبقه بندی فوم های پلی یورتان از نظر ساختار سلولی، تعمیر مبلمان فوم سرد در طبقه فوم های سلول باز جای می گیرد. نامگذاری فوم سرد هم به دلیل استفاده از حرارت غیرمستقیم یا دمای کم، در مراحل ساخت می باشد، دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکولهای این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر بوده و به طور ملموسی نرم تر از فوم گرم می باشد.

در فوم سرد، ساختار سلول های درون فوم باز بوده و با یکدیگر ارتباط دارند به گونه ای که در هنگام اعمال فشار بر این نوع فوم، هوای موجود در درن سلول ها جابجا شده و این خاصیت موجب انعطاف پذیری و نرمی فوم پلی یورتان می گردد. پس از برداشته شدن فشار از روی فوم دوباره از طریق مجاری باز سلولی هوا به درون فوم بازگشته و فوم به حالت قبل از اعمال فشار خود باز می گردد. فوم های سرد در مقایسه با فوم گرم طول عمر بیشتری دارند و دچار افت یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود نمی شوند. باور نمی کنید به صندلی اتومبیل خود دقت کنید. صندلی اتومبیل ها از جنس فوم سرد هستند که با گذشت چندین سال شاید فقط نیاز باشد روکش های آن تعویض شود.

فوم ها معمولا در اندازه های مختلف (ضخامت)مانند ۱۰، ۱۳ و یا ۱۵ سانتی متری به بازار عرضه میشوند.بنابراین برای ساخت دسته های مبل، قسمت های نازک و ظریف یک مبل با توجه به ضخامت فومها نمی توان از فوم استفاده کرد (در این قسمت ها از اسفنج های نازک استفاده میشود).

همچنین قالب فوم ها میتواند ساده (تخت) یا محدب (عدسی)‌باشد. در قالب ساده هردو طرف فوم تخت است اما در قالب محدب یک طرف فوم تخت و یک طرف دیگر آن به صورت محدب است.

قالب محدب یا عدسی فوم معمولا در جاهایی که برجستگی نیاز باشد استفاده می شود مانند نشیمنگاه مبلمان، البته در برخی مدل های مبلمان و نه همه آنها چنین تیکنیکی می تواند موثر باشد.


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

انتخاب مبل اداری

شنبه 14 اسفند 1395
15:05
آرمان

امروزه جنس,رنگ و طرح های جدید در مبلمان اداری بسیار متنوع شده که در واقع فکر خریدار را باز تر میکند نسبت به خرید محصول مد نظر خود. اما مبلمان اداری باید راحت باشد صندلی های اداری نقش مهمی در حفظ سلامت و راحتی کارمندانی دارند که ساعت ها وقت صرف نشستن پشت کامپیوتر می کنند و هنگام انتخاب, توجه خاص خود را می طلبند صندلی اداری باید استاندارد بوده و با توجه به فیزیک و قد افراد قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشد.
[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

رنگ کاری مبلمان

چهارشنبه 11 اسفند 1395
12:53
آرمان

چگونگی رنگ کاری مبلمان

پس از سالها استفاده از مبلمان خود احساس به تغییر و مرمت آنها می کنیم . پس برای تعمیر مبلمان با مشورت یک متخصص و یا سپردن کار بایشان ابتدا از رنگ کاری و در نهایت رویه کوبی مبل شروع می کنیم .در هرکاری حرفه و تجربه خود را می طلبد تا بهترین نتایج را کسب نمائیم در رنگ کاری مبلمان نیز این گونه نیست که یک ظرف پر از رنگ را برداریم و با قلمو یا هر ابزاری دیگری آن را بر روی مبلمان بزنیم بلکه برای اینکه یک طرح زیبا و منسجم در رنگ کاری را داشته باشیم باید مراحل خاص خود را سپری کرد. که در این حرفه نیز از لوازمی برای رنگ کاری استفاده می کنند که از این جمله لوازم: بتونه فوری، استفاده از سمباده های نرم و سخت که شماره بندی های آنها از 80 تا 1000 می باشد، پارچه رنگ کاری، رنگ، قلمو، غلتک، استفاده از اسپری رنگ، پیستوله رنگ، استفاده از پوشش های پلی استر و در نهایت پولیش رنگ که از این رو نکات مهم برای رنگ کاری مبلمان و مراحل آن دقت کنید


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

رفو کردن مبلمان منزل

دوشنبه 9 اسفند 1395
12:26
آرمان

تقریبا در اکثر خانه ها این اتفاق افتاده است که شما بر اثر یک حواس پرتی روکش مبلمان راحتی یا مبلمان استیل شما دچار پارگی یا آسیب رسیدن شده باشد.

اگر در منزلتان مبلی وجود دارد که دچار پارگی یا سوختگی شده در عین حال در شرایطی نیستید که بخواهید برای رویه کوبی مبل خود مراجعه کنید نا امید نشوید.ما به شما می گوییم که چگونه روکش مبلمان خود را رفو کنید.گاهی اگر بخواهیم حتی روکش آن قسمتی که دچار آسیب دیدگی شده است را عوض کنیم پیدا کردن همان پارچه مبلی کار بسیار دشواری است و عوض کردن رویه ی تمام پارچه ها هزینه ی زیادی را دربر خواهد داشت.حتی برای تعویض کردن باید یک تعمیرکار حرفه ای نیز پیدا کنید.گاهی پارگی در محل دوخت نیست و شما آن را می دوزید که رد دوخت آن از حالت پارگی نیز بیشتر نمایان است،جلوه زیبایی به مبلمانتان نمی دهد پس اگر این اتفاق بیافتد بهتر است که ظاهری خوب داشته باشد.


[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تعویض پارچه مبل

شنبه 7 اسفند 1395
9:46
آرمان

یا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده، تفاوتی با مبلمان نو ندارد؟

آیا میدانید هزینه تعمیر مبل و رویه کوبی مبل نسبت به خرید آن کمتر است؟


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

انواع فوم و اسفنج مبلمان

چهارشنبه 4 اسفند 1395
14:08
آرمان

حتما برای شماهم پیش آمده است که برای خرید مبل به بازار مبلمان سر بزنید و در هنگام خرید مبل از فروشندگان مبل در مورد این موضوع سوال کنید که آیا تشک مبل دوام کافی دارد و در اثر نشستن مداوم از فرم خارج نمی شود؟قطعا بعد از مطرح کردن این سوال پاسخ هایی می شنوید که در آن فروشنده مبل اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم,فوم سرد,اسفنج یورتان,تسمه کشی,فنرلول,فنر زیگزاگ و… در آن بکار می برد.هر فروشنده یکسری اطلاعات درباره نوع مبل,تشک مبل و فوم مبل برای شما بیان می کند.اطلاعاتی که فروشندگان در اختیار شما قرار می دهند با توجه به دانش فروشنده ممکن است صحیح یا غلط باشد و ذهن شما را در گیر کند.

بد نیست قبل از خرید مبلمان اطلاعاتی راجع به این که مبل با چه نوع اسفنجی بخرید,یا مبل تشک دوبل بهتر است یا مبل تشک ساده ,جمع آوری کنید و با آگاهی کافی اقدام به خرید نمایید.در زیر انواع فوم ها و اسفنج ها و کاربرد آنها در مبل را توضیح داده ایم.


[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رویه کوبی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]